Algemene voorwaarden

Dit document bevat de algemene voorwaarden van Van Krieken Koffie B.V. Ons bedrijf is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55520197 en gevestigd op Tinus van der Sijdestraat 6, 5161 CD in Sprang-Capelle.

 

Je leest deze algemene voorwaarden omdat je een samenwerking met ons aangaat of overweegt. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op:

  • Het huren van apparatuur, zoals koffiemachines, waterkoelers en andere bijbehorende producten.
  • Het kopen van producten zoals koffie, ingrediënten en andere consumptiegoederen, waaronder filters, thee, bekers, melk, suiker, koekjes, siropen, topping, chocolademelk en soep.
  • Het onderhouden en repareren van koffiemachines en toebehoren.

We kijken ernaar uit om samen te werken. Om ervoor te zorgen dat voor beide partijen alles helder is, hebben we een aantal afspraken voor je opgesteld.

Artikel 1. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen die wij doen en op elke overeenkomst die we met jou sluiten;
  2. Als we in specifieke gevallen andere afspraken maken, leggen we die schriftelijk vast. Zo niet, dan blijven deze voorwaarden volledig van kracht;
  3. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen, zijn uitsluitend de algemene voorwaarden van Van Krieken Koffie geldig;
  4. Van Krieken Koffie kan deze voorwaarden wijzigen of aanvullen. Wij informeren je op tijd wanneer de nieuwe voorwaarden ingaan, met jouw belangen als uitgangspunt.

Artikel 2. Aanbiedingen en overeenkomsten

  1. Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en kunnen door Van Krieken Koffie worden aangepast;
  2. De geldigheid van onze aanbiedingen is één maand vanaf de datum die erop staat;
  3. Zodra een overeenkomst door beide partijen schriftelijk of digitaal is bevestigd, wordt deze als bindend beschouwd. Ook een levering of orderbevestiging zonder formeel getekend contract wordt gezien als een overeenkomst;
  4. In sommige situaties kunnen wij aanvullende eisen stellen, zoals het vragen van een borg of vooruitbetaling voor diensten of producten.

Artikel 3. Prijzen en betalingen

  1. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw en eventuele andere wettelijke heffingen. De prijzen inclusief btw en heffingen vind je terug op de factuur;
  2. Voor verhuur betaal je vooruit voor een periode van minimaal drie maanden;
  3. Bij andere overeenkomsten betaal je achteraf, tenzij wij van tevoren aangeven dat een directe betaling of vooruitbetaling nodig is;
  4. Onze prijsafspraken zijn gebaseerd op het aantal medewerkers en gasten dat gebruikmaakt van de koffie en andere producten. Als het aantal gebruikers met meer dan 10% daalt, behouden wij ons het recht voor om de prijzen aan te passen;
  5. Betaal je via automatische incasso en is deze nog niet geactiveerd of niet meer geldig? Dan kunnen wij onze verplichtingen uitstellen of opschorten. Dit geldt ook als er helemaal niet wordt betaald;
  6. We verwachten dat je de factuur binnen 14 dagen na de factuurdatum voldoet via automatische incasso of overboeking. Betaal je niet binnen die termijn, dan sturen we een herinnering met een nieuwe deadline. Bij verdere betalingsachterstand kunnen we wettelijke rente in rekening brengen vanaf het einde van de oorspronkelijke betaaltermijn. Moet er een incassoprocedure of juridische stappen worden ondernomen, dan brengen we minimaal € 40,- aan incassokosten bij je in rekening;
  7. Voor meer informatie over incassokosten kun je terecht op de website van de Rijksoverheid. Door tijdig te betalen voorkom je extra kosten;
  8. Soms kan het nodig zijn om onze prijzen te verhogen, bijvoorbeeld vanwege gestegen kosten of om onze dienstverlening te verbeteren. Wij proberen dit te beperken tot maximaal één keer per jaar.

Artikel 4. Installatie

  1. Het installeren van een machine door onze monteurs kost € 125,-. Als je minimaal € 995,- per jaar aan onze producten afneemt, rekenen we deze kosten niet. Na dit eerste jaar hebben wij alsnog het recht om deze installatiekosten in rekening te brengen;
  2. Zorg ervoor dat alle aansluitingen voor water, elektriciteit en afvoer klaar zijn voordat we de machine plaatsen. Stuur ons vooraf een foto van de locatie en aansluitingen. Wij verzorgen geen aanleg van leidingen en stroomaansluitingen;
  3. De plek waar de machine komt te staan moet vrij zijn van obstakels en makkelijk bereikbaar. Als onze monteur extra tijd kwijt is door belemmeringen, brengen we de extra kosten achteraf in rekening;
  4. Als de benodigde aansluitingen op de dag van installatie niet in orde zijn, of de machine niet geplaatst kan worden door andere redenen, rekenen we € 125,- aan voorrijkosten en reistijd. Meld dit uiterlijk twee werkdagen vooraf, zodat we dit kunnen inplannen en extra kosten kunnen voorkomen;
  5. We plaatsen machines alleen als er een waterfilter gebruikt wordt. Dit zorgt voor een betere smaak en verlengt de levensduur van de machine. Als je zelf een waterfilter gebruikt, kunnen we jaarlijks een testrapport opvragen.

Artikel 5. Gebruik

  1. We gaan ervan uit dat je zorgvuldig met de machines omgaat en de gebruiksaanwijzing goed doorleest voordat je ze gebruikt;
  2. Wil je een machine verplaatsen of verwijderen? Laat het ons minstens twee maanden van tevoren schriftelijk weten en wacht op onze toestemming;
  3. Een verhuizing van een machine naar een andere locatie kost € 185,-. Wij zorgen ervoor dat de machine netjes wordt geïnstalleerd op de nieuwe plek, mits alle benodigde aansluitingen aanwezig zijn zoals beschreven in artikel 4.2;
  4. Het verwijderen van een machine na afloop van de overeenkomst kost eveneens €185,-;
  5. Ervaart de machine een storing of werkt deze niet naar behoren? Laat ons dit zo snel mogelijk aan ons weten! We zoeken samen naar een oplossing. Afhankelijk van je jaarlijkse besteding aan ingrediënten kunnen er kosten worden berekend.

Artikel 6. Verplichting productafname

  1. Onze machines zijn afgestemd op onze producten voor de beste smaak en prestaties. Daarom vragen we dat je minimaal € 995,- per jaar aan koffie en andere consumptiegoederen bij ons afneemt. Hiermee heb je recht op gratis service. Als je minder afneemt of andere producten gebruikt, vervalt dit recht. Je kunt uiteraard nog steeds service aanvragen, maar dit zal dan tegen betaling zijn;
  2. Wanneer je geen producten bij ons afneemt, kost een servicebezoek minimaal € 185,-. Dit bedrag is inclusief voorrijkosten en één uur arbeid. Eventuele onderdelen die nodig zijn, worden apart in rekening gebracht. Extra arbeid kost € 75,- per uur.

Artikel 7. Leveringen

  1. Bestellingen via onze webshop worden doorgaans binnen 48 uur geleverd;
  2. Als je bestelling door onze routevertegenwoordiger wordt bezorgd of per pakketpost wordt verstuurd en de orderwaarde exclusief btw hoger is dan € 100,-, rekenen we geen verzendkosten. Voor bestellingen onder dit bedrag brengen we € 17,50 aan leveringskosten per zending in rekening;
  3. Producten worden als geleverd beschouwd zodra je ze in ontvangst hebt genomen. Zolang je deze nog niet hebt betaald, blijven ze eigendom van Van Krieken Koffie, zelfs als ze al in jouw opslagruimte staan;
  4. Apparaten en andere items die je van ons huurt of in bruikleen hebt, mogen niet als onderpand worden gebruikt, omdat ze eigendom blijven van Van Krieken Koffie;
  5. Wij doen ons best om leveringen op tijd te verzorgen. Mocht er onverhoopt vertraging zijn, dan waarderen we je begrip. Vertragingen geven geen recht op schadevergoeding of annulering van de overeenkomst.

Artikel 8. Duur en beëindiging van de overeenkomst

  1. Na afloop van de overeenkomst wordt deze automatisch verlengd met een periode van één jaar. Heb je in de afgelopen 12 maanden minder afgenomen dan de minimale afnamegrens? Dan worden eventuele service- en reparatiekosten alsnog aan je doorberekend;
  2. Wil je de overeenkomst beëindigen? Dit kan schriftelijk, minimaal drie maanden voor de einddatum van je huidige contract;
  3. Van Krieken Koffie kan de overeenkomst direct beëindigen in de volgende situaties:
    Je voldoet niet aan je betalingsverplichtingen binnen 14 dagen na een schriftelijke herinnering.
    b. Je vraagt uitstel van betaling aan, doet een faillissementsaanvraag, wordt failliet verklaard, biedt schuldeisers een regeling aan, of er wordt beslag gelegd op een substantieel deel van je vermogen;
  4. Als je vóór het einde van de overeenkomst niet aan je verplichtingen voldoet, behouden wij het recht om een betaalde borg in te houden;
  5. Wanneer een huurovereenkomst door jou of door ons wordt beëindigd, worden alle resterende huurtermijnen en minimale productafnameverplichtingen direct opeisbaar.

Artikel 9. Retour en afhandeling

  1. Bij beëindiging van de overeenkomst ben je verantwoordelijk voor het terugsturen van de gehuurde machines naar Van Krieken Koffie. In overleg kan dit ook door ons worden opgehaald. Overige producten die je hebt aangeschaft, mag je houden: je hebt hiervoor al betaald;
  2. Als een machine niet wordt teruggestuurd of beschadigd raakt door onzorgvuldig gebruik, brengen we de vervangingswaarde in rekening. Deze wordt bepaald op basis van de leeftijd van de machine;
  3. Borg en statiegeld kunnen niet worden verrekend met openstaande facturen of nog te versturen facturen. We houden deze administratief gescheiden.

Artikel 10. Service en onderhoud

  1. Nieuwe machines komen de eerste twee jaar in aanmerking voor gratis service en reparatie, mits je voldoet aan de minimale afnamegrens. Voor refurbished machines geldt een periode van één jaar;
  2. Onze machines zijn optimaal afgestemd op onze producten. Gebruik je producten van andere merken? Dan kunnen wij de kwaliteit van de koffie niet garanderen. Gratis service en reparatie zijn alleen van toepassing als je minimaal € 995,- per jaar aan onze producten afneemt en geen producten van derden gebruikt in onze machines;
  3. Bij een lagere jaarlijkse afname kun je nog steeds gebruikmaken van onze service, maar tegen een gereduceerd tarief. De kosten zijn afhankelijk van je totale afname. Uitgaven aan service en onderdelen worden hierin niet meegerekend;
  4. Bij een jaarlijkse afname tussen € 695,- en € 995,- brengen we € 95,- in rekening per servicebezoek. Dit bedrag omvat de voorrijkosten en één uur arbeid. Eventuele onderdelen worden apart berekend. Extra uren kosten € 75,- per uur;
  5. Bij een jaarlijkse afname tot € 695,- rekenen we € 185,- per servicebezoek. Dit bedrag omvat voorrijkosten en één uur arbeid, met extra uren voor € 75,- per uur. Onderdelen worden apart gefactureerd;
  6. Voor nieuwe machines geldt onze gratis servicevoorwaarden tot maximaal zes jaar na installatie. Voor refurbished machines is dit drie jaar. Na deze termijn bedragen de kosten minimaal € 185,- per servicebezoek, exclusief onderdelen en inclusief één uur arbeid. Elk extra uur kost € 75,-;
  7. Voor huurmachines blijven deze servicevoorwaarden van kracht gedurende de looptijd van het contract, tot de overeenkomst niet meer wordt verlengd;
  8. Om de machine in goede staat te houden, vragen we je dagelijks en wekelijks onderhoud volgens onze instructies uit te voeren;
  9. Onze monteurs voeren reparaties deskundig uit en mogen naar eigen inzicht handelen om storingen te verhelpen;
  10. Voor machines van andere leveranciers kunnen we, mits deze binnen onze expertise vallen, ook serviceafspraken maken. Je moet hiervoor exclusief onze ingrediënten afnemen;
  11. Voor machines die niet bij ons zijn gekocht en waarvoor onze producten niet worden gebruikt, kunnen wij helaas geen service of reparaties aanbieden;
  12. Als je geen producten meer bij ons afneemt, maar wel een van onze machines gebruikt, kun je tegen betaling service krijgen. De kosten bedragen minimaal € 185,- per bezoek, exclusief onderdelen. Extra uren kosten € 75,- per uur;
  13. Voor werkzaamheden buiten onze standaard werktijden van 08:00 tot 17:00 uur rekenen wij een uurtarief van € 125,-.

Artikel 11. Verzameling van gegevens op afstand

  1. Van Krieken Koffie kan op afstand informatie verzamelen over de werking van de koffiemachine, zoals tellerstanden en foutmeldingen. Deze gegevens helpen ons om de kwaliteit en functionaliteit van de machine te controleren en te verbeteren;
  2. De verzamelde gegevens bevatten geen persoonsgegevens en worden uitsluitend gebruikt om de machine te beheren, de productkwaliteit te verbeteren, de werking te optimaliseren en onze dienstverlening te verfijnen.

Artikel 12. Garantie en vervanging

  1. Als een gehuurde machine defect raakt, zorgen wij voor reparatie of vervanging, zonder extra kosten. Dit geldt alleen als je jaarlijks minimaal € 995,- besteedt aan onze producten. De kosten van huur, service en onderdelen worden hierin niet meegerekend; alleen de aankoop van ingrediënten telt;
  2. Voor machines die je bij ons nieuw hebt gekocht, geldt een standaardgarantie van twee jaar en refurbished machines één jaar;
  3. Laat je de machine door een derde repareren of voer je zelf reparaties uit? Dan vervalt je recht op garantie en vervanging;
  4. Schade door onjuist gebruik of het niet opvolgen van de handleiding valt niet onder de garantie. In dat geval worden alle kosten aan jou doorberekend. De kosten beginnen bij € 185,- inclusief voorrijkosten en één uur arbeid. Onderdelen en extra arbeid van €75 per uur worden apart berekend;
  5. Als onderdelen kwijtraken of afbreken door onjuist gebruik na installatie, komen de kosten van vervangende onderdelen en eventuele verzendkosten voor jouw rekening;
  6. Andere producten, zoals koffie, thee, displays, onderdelen en waterkoelers, hebben een garantietermijn van zes maanden vanaf de leverdatum. Deze garantie geldt alleen als de producten ongeopend zijn en geen kortere houdbaarheidsdatum van de fabrikant hebben. Bij problemen kun je een nieuw product krijgen of een creditnota ontvangen als vervanging niet mogelijk is;
  7. Op apparaten die bij andere leveranciers zijn gekocht of gehuurd, bieden wij geen garantie;
  8. Garantie op machines is alleen van toepassing als er een waterfilter wordt gebruikt en jaarlijks wordt vervangen. Als hieraan niet wordt voldaan, vervalt de garantie.

Artikel 13. Aansprakelijkheid

  1. Wij garanderen de kwaliteit van onze producten, en jij bent verantwoordelijk voor het juiste gebruik ervan;
  2. Bij directe schade door een fout van onze kant, zoals bedorven producten, zijn wij aansprakelijk. Indirecte schade, zoals winstverlies of gemiste besparingen, valt buiten onze aansprakelijkheid;
  3. Als wij een fout maken, laat het ons dan direct weten per e-mail. Geef ook aan wanneer je vervangende producten nodig hebt, zodat wij het probleem tijdig kunnen oplossen;
  4. Onze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat door onze verzekering wordt vergoed. Als de schade niet gedekt wordt, is de vergoeding maximaal gelijk aan de jaarlijkse huur van de machine of, bij gekochte/geleende machines, de aanschaf- of marktwaarde. Schade door nalatigheid, zoals het niet vervangen van een waterfilter, valt buiten deze regeling;
  5. Zodra producten zijn geleverd, ben jij verantwoordelijk voor schade door bijvoorbeeld brand, diefstal of waterschade. In zulke gevallen rekenen wij de dagwaarde van de beschadigde producten;
  6. Schade of letsel veroorzaakt door kinderen (<18 jaar) die de machine gebruiken, valt volledig buiten onze aansprakelijkheid.

Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook bij overeenkomsten die deels in het buitenland worden uitgevoerd. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing;
  2. Geschillen worden behandeld door de bevoegde rechter van de rechtbank Zuid-Nederland. Wij hopen echter problemen liever op te lossen onder het genot van een kop koffie.

Artikel 15. Vertrouwelijkheid

  1. Alle informatie die wordt gedeeld in het kader van onze samenwerking en overeenkomsten, wordt vertrouwelijk behandeld.

Artikel 16. Intellectueel eigendom

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten, zoals handelsnamen, merken, auteursrechten, octrooien en modelrechten, blijven eigendom van Van Krieken Koffie of onze leveranciers. Het is niet toegestaan om inbreuk te maken op deze rechten.

Artikel 17. Privacybescherming

  1. Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens, volledig volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ons privacy beleid kun je vinden op onze privacy policy pagina.

 

Dat waren onze algemene voorwaarden. Heb je vragen of wil je iets bespreken? Neem dan gerust contact met ons op!

Van Krieken Koffie B.V.
Tinus van der Sijdestraat 6
5161 CD Sprang-Capelle
KvK 55520197